La Baula Lodge

La Baula Logde är alldeles fantastiskt. Det kanske inte ser så mycket ut för världen, men oj så gärna jag skulle vilja stanna här.
 

Jag kan inte låta bli att tänka på ett amerikanske summer camp när jag ser barackerna och rummen.
 

En kolibri ruvar i sitt bo bara några meter ifrån dörren.
 


Små ödlor tittar fram där man minst anar.
 


Den här fina bananblomman skulle jag gärna ha hemma i trädgården.
 


Här serveras mer bönor med ris, stekta ägg och matbanan. Och så fisken tilapia, en av de godaste fiskar jag har ätit.
 


Gissa hur gärna jag ville bada i Karibiska havet som bara ligger några stenkast bort? Men det gick inte för sig. Strömmarna är för starka och hajarna för många.
 


Och i floden nedanför lodgen får jag inte heller bada. Här är det krokodiler som lurar.
 
Tur att det finns en pool. Att flyta på rygg under månens glada mun och titta på stjärnor medan fladdermössen far omkring precis ovanför näsan är underbart. 

Inga kommentarer: