Mot bergen

Lördag 8 mars 2014 I dag fortsätter färden mot högre höjder och svalare klimat. För att slippa åka popcornväg alltför länge blir det båt över Arenalsjön.


Vackert, fast på ett annat sätt än tidigare.


Vilket ställe. Jag kan definitivt tänka mig att flytta in där!


Avstigning på en strand.


Jag hade gärna hunnit med ett bad.


Bussen kommer nästan ända ner till stranden innan vi skumpar i väg.

Fotostopp.

Det är stor skillnad jämfört med Tortugueros floddelta.

Våra fantastiska reseledare Johanna och Jorge.

Äntligen en katt! Träffar en kelig liten vän när vi stannar för toalettbesök och glass.

Ankan är inte lika intresserad av att bli klappad. Den vill bara att jag ska snubbla och tappa min glass.

Det närmar sig. Vi ska äta lunch i Santa Elena innan vi fortsätter till Monteverde.

Jag har sett vackra blommor och vill köpa fröer. Märkligt nog så är det djuraffären jag får leta reda på för att hitta frö. Blomman finns inte, men favoritsquashen Virginia III som jag snart har slut på frö ifrån och som inte går att få tag i hemma i Sverige finns.

Sötaste restarurangen ever. Morpho's.

Så gott – yoghurt blandad med guanábana.

Och ännu godare – havsabborre med avokadosås ... mmm!

Inga kommentarer: